Au Pair i San Francisco, CA 2014 - 2015

People may die, but dreams don't.

Surf camp

Publicerad 2015-05-04 22:52:16 i Allmänt,

I fredags efter jobbet tog jag mitt pick och pack och åkte ner till Stina i San Jose. Vi kollade på Love, Rosie och åt glass och brownies. 

Klockan ringde 5 på lördags morgonen och det var bara att pallra sig upp och köra ner till Santa Cruz där vi skulle lära oss att surfa. Jag var så jävla nervös att jag nästan bajsade på mig och Stina spydde i havet, hahaha. Riktigt lyckat. Och vi hittade först inte mötesplatsen så vi kom typ 10 min sent för att vi irrat omkring i en halvtimme. Sen fick vi inte på oss vårdräkterna. Vi hade genomgång på stranden i 5 min innan de ba OKAY, U READY? LETS GO CATCH SOME WAVES!! Vi var tvungna att paddla ut på brädorna 800 jävla meter fram och tillbaka, så 1,5 km. Jag grät. Av smärta. Fyfan. Men det var kul i alla fall. SJUKT svårt. Sen hade vår parkering gått ut så vi kom 50 min för sent men hade som tur var inte fått böter. När vi lyckats byta om var vi så jävla kalla efter att ha badat i 12 graders vatten så vi skippade strandhäng och åkte hem till Stina och badade hot tub och hängde vid poolen hela dagen. 

Lagade tacos till middag och kollade på Brokeback mountain. Även lite brownies och glass slank ner igen, hehe. Somnade vid 22,30 och på söndagen ringde klockan 05,00 igen. 

Varför vi åkte tillbaka vet vi inte. Vi var så trötta och otaggad och var nära på att ställa in trots att vi redan betalat. Men tur att vi inte gjorde det för dag 2 var såååå mycket bättre. Konstigt nog var paddlandet inte lika jobbigt, lyckades dessutom stå upp i 1 sekund innan jag trillade i, haha. Vi fick parkering precis vid stranden och hade 50 minuter tillgodo när vi var klara, haha. Och inga spyor. Åkte tillbaka hem till Stinis och hängde vid poolen igen. Hennes mamma servade oss glass vid poolen så vi hade det bra. 

Sen gick vi upp och kollade på film och innan jag åkte hem åt vi middag. Tog mig 2,5 timme att komma hem. Kanonkul. 

Summering av helgen: att surfa är jättekul och jag vill bli proffs. Kan lätt tänka mig att bo på en strand och surfa hela dagarna. 









Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-19 12:48:48

Ni verkar ha haft jättekul i alla fall häftigt att ni provade :-D /love mami <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Stockholmstjej född 1991 som bor i Kalifornien och jobbar som au pair åt en liten kille i en halvsvensk familj.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela