Au Pair i San Francisco, CA 2014 - 2015

People may die, but dreams don't.

Måndag

Publicerad 2015-05-11 19:26:11 i Allmänt,

Ny vecka igen. Gillar ej måndagar. Vanligtvis för jag sovit så mycket under helgerna (somnat sent och vaknat sent) och sen blir det knappt nån sömn mellan söndag och måndag eftersom jag börjar jobba 6,30-7 tiden, men i natt fick jag mig nog nästan 8 timmar så jag är rätt levande. Jag och Alex kollar på lite tv nu innan hans nap och när han vaknar ska vi gå till Ash och äta lunch. 

Igår tog jag första tåget ner till San Joss och insåg lämpligt nog sista gången jag tog det där jävla tåget att mitt busskort gäller på det så i nästan ett år har jag köpt tågbiljetter i onödan. 60 spänn per enkelresa så det har ju varit några hundralappar i onödan, haha. 

Nåväl, Stina plockade upp mig vid stationen och sen åkte vi och hämtade hennes mor och vi begav oss till Gilroy outlets. Köpte ett par nya converse, ett par träningsskor, en Calvin Klein skjorta, en kjol, ett linne och tre hårband. Blev faktiskt inte alls så farligt dyrt. 1400 spänn för allting. Bra fyndat tycker jag. 

Sen åkte vi hem till henne, åt lunch och hängde vid poolen en timme. Sen åt vi middag och jag påbörjade min härliga 2,5 timmars resa hem, haha. Kom hem strax innan 22, åt mina sista brownies och kollade på vänner innan jag somnade. 

Nu är det bara denna dag och sen 2 jobbdagar till innan Jennifer är här. WIIIIEEEEEE :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-19 12:42:24

Vilken otur det var med biljetterna :-( förstår att du längtar till att Jennifer ska komma det är ju kul att nån kompis hemifrån kommer och hälsar på <3/love mami <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Stockholmstjej född 1991 som bor i Kalifornien och jobbar som au pair åt en liten kille i en halvsvensk familj.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela