Au Pair i San Francisco, CA 2014 - 2015

People may die, but dreams don't.

Chicago dag 3

Publicerad 2015-05-02 17:57:11 i Allmänt,

Söndag och sista dagen. Vi vaknade ganska tidigt och tog oss ut. Köpte med oss frukost från starbucks (obligatorisk mozzarella/pesto panini) och sedan åkte vi på sightseeing tur. Vi hade världens roligaste guide, han gjorde hela resan. Haha.. Ash frågade mig på fredagen om jag hört sen tidigare att Chicago kallas för "the windy city" vilket jag inte hade och jag ba det kan ju inte vara blåsigare än SF för vi har ju vatten på tre sidor, Chicago har väl inget vatten? Hon ba jo, Lake Michigan varpå jag insisterar på att det nog bara är en liten pöl. Tji fick jag. Lake Michigan är tydligen USAS största sjö, hahaha.. Ooopsie. Fick i alla fall uppleva den där jävla vinden på bussturen. Fyfan vad vi frös. 

Efter det strosade vi lite downtown och sen blev det dags att lämna Emelie på hotellet för hennes flyg gick typ 1,5 timme innan vårat. Så efter det gick jag och Ash runt lite själva och beundrade vår nya favoritstad. Tog tåget UPPIFRÅN DEN COOLA PLATTFORMEN (låtsades att jag var Miley Cyrus i LOL) till flygplatsen. 

Landade i Cali strax efter halv tio på kvällen och bästa Stefanie kom och hämtade oss så vi slapp ta oss hem kommunalt. 

Summering: Chicago är världens bästa stad. 







































Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-03 07:03:52

Det ser helt fantastiskt ut/mami

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-05-03 08:55:57

Åh vad fina bilder! Ser härligt ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

Stockholmstjej född 1991 som bor i Kalifornien och jobbar som au pair åt en liten kille i en halvsvensk familj.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela